10 Ekim 2023 Salı

BAĞIŞIKLIĞI GÜÇLENDİRMEK İÇİN NELER KULLANIYORUM?


 Malum okullar açıldı, sınıflar kalabalık, mevsim geçişleri çocukları etkilediği kadar biz büyükleri de etkiliyor alerji durumları da varsa ekstra önlemler almak gerekiyor. Covid sonrası kapalı ortamlara alışmış bünyeler bu yaz güneşe doydu, sırada bu kışı da olabildiğince iyi geçirebilmek var, Allah'ım bu kışı da  kolay geçirmeyi nasip et, amin. Okullar açıldığında çocukların sağlıklı bir şekilde devam edebilmesi, derslerinden geri kalmaması için anneler devamlı teyakkuzda gibi geliyor bana, biz büyüklerin de toplu taşımada, sosyal alanlarda temizliğe dikkat göstermesi gerek, kendini rahatsız hisseden öksürüp aksıran kişi maskesini takmalı diye düşünüyorum. 

Ben oğlumun küçüklüğünden beri yaşına göre belli takviyeleri kullanıyorum, bu tür bilgileri paylaşırken çok dikkatli olmak gerekiyor biliyorum, siz de her zaman sorgulayıcı olun, doktorunuza danışın. Biz günlük olarak  balık yağı, D vitamini C vitamini ve soğuk algınlığı olduğunda bu takviyelere ilaveten Umca damla ve duruma göre propolis ağız spreyi kullanıyoruz.

Burun tıkanıklığı varsa öncelikle burnunu açık tutmak için ekstra çaba gerekiyor, çocuklar küçükse burun aspiratörü kullanmak işe yarıyor ve ortam nemini sağlamak gerekiyor, özellikle kalorifer yakmaya başlandığında ortam nemi azalıyor, gün içinde evin havalandırılması ve ortam nemi sağlamak için peteklere su kaplarının yerleştirilmesi faydalı olabilir, mümkünse soğuk buhar üfleyen buhar makinesi kullanılmalı( zaman ayarlı olursa size kolaylık olacaktır). Burun tıkanıklığı, hapşırık ile kendini belli eden bir  alerji durumu varsa yatmadan önce "burun bandı" kullanıyoruz, burun bandı gece uyurken nefes alabilmeyi kolaylaştırıyor, bu uygulamanın iyileşmeyi hızlandırdığını ve gece uykusunun kalitesini arttırdığını söyleyebilirim, zaman zaman ben de kullanıyorum ve memnunum ah bir de fiyatı daha uygun olsa.

Hastalık zamanlarında karbonhidrat alımını azaltmak önemli, hafif beslenmek, kemik suyu çorba içmek, taze ve mevsim sebzelerini tüketmek ayrıca geniz akıntısını balgam oluşumunu azaltmak için süt ürünlerini de hiç ya da çok az kullanmak işe yarıyor. Tüm gün bol bol su içmekte çok faydalı olacaktır. Bu bilgiler benim deneyimlerim ve yıllar içinde gözlemlenmiş, çocuğumun üzerinde olumlu sonuçlar aldığım bilgiler, bir başkası için de iyi olur demiyorum ama en azından bilgilerinizi gözden geçirmek ve çocuğunuzun yediği içtiği şeylerle birlikte bir gözlem içinde olursanız rahatlıkla tespitlerde bulunacağınızı düşünüyorum, lütfen öğrendiklerinizi doktorunuza sormayı ihmal etmeyin. Şifa bekleyen herkese geçmiş olsun, sevgiler.


 

Hiç yorum yok: